
Onze marketing ZZP’er Ninja in het zonnetje
Door Martijn van Kesteren, Syntec Voor wie het nog niet was opgevallen: sinds begin dit jaar zijn we bij Syntec fanatieker aan de slag gegaan met onze online zichtbaarheid. En met succes. Want ineens kwamen er reacties op onze posts. Mensen begonnen gesprekken. En we kregen zelfs complimenten op… LinkedIn?! Dat was nieuw. Onze geheime kracht: een marketing-Ninja Maar eerlijk is eerlijk: dat hebben we niet alleen gedaan. 👀 Achter de schermen werkt een ware 🔗marketing Ninja. Onzichtbaar, maar o zo doeltreffend. Ze vangt signalen op, verzamelt input alsof ze gedachten kan lezen, en weet onze boodschap steeds weer raak te vertalen naar posts die wél gelezen worden. En dát is een kunst. Van plan naar partnerschap We leerden Ninja eind vorig jaar kennen via Taco. Wat begon met de vraag of ze ons kon helpen met een marketingplan, groeide al snel uit tot veel meer. Ninja bleek niet alleen strategisch sterk, maar ook gewoon heel goed in het vertalen van wie wij zijn naar wat je online ziet. Geen holle slogans, geen gebakken lucht, maar verhalen van echte mensen. Over werk, over vakmanschap, en over hoe het hier écht is. Samen aan de slag We zijn samen de diepte in gegaan: merkidentiteit aangescherpt, sessies gehouden over zichtbaarheid, LinkedIn-profielen opgefrist, trainingen gegeven aan onze mensen. En misschien wel het mooiste: we deden het echt samen. Ondanks dat ze extern is, zegt Ninja dat ze zich inmiddels echt onderdeel voelt van het team. (En ja, in een mannenwereld als de onze is haar frisse, vrouwelijke blik geen overbodige luxe.) Vakkrachten in het zonnetje Een van de mooiste voorbeelden is de actie waarin we onze 🔗vakmensen persoonlijk bedankten voor hun inzet. Niet alleen een succes qua bereik, maar vooral qua betrokkenheid. Iedereen droeg bij. Ninja wees vooraf projectmanagers aan, en het resultaat was een team dat zich trots voelde. En precies dát zie je terug in onze posts. Loslaten met vertrouwen De laatste weken merkten we dat ze wat meer naar de achtergrond verdween… We dachten even: “Gaat het wel goed?” Maar nee hoor, niks stress, niks burn-out. Integendeel: haar verdwijning was onderdeel van het plan. Ze laat ons langzaam los. Zodat we straks zélf het stokje kunnen overnemen. Of nou ja, de content-katana dan. 🥷 Generale repetitie (zonder Ninja) En nu? Nu is ze met een gerust hart met vakantie. En staat ze bij het lezen van deze post hopelijk te zwaaien met een Syntec vlag! (Helaas hadden we geen foto van haar, hier leren we ook weer van). En wij… wij draaien onze generale repetitie. Hebben we samen alles goed voorbereid? En blijven we met onze eigen input nog op de juiste manier zichtbaar? En nu.. Draait team Syntec z’n generale repetitie. Jullie feedback telt! 📣 Daarom een kleine oproep aan jullie, ons netwerk: 🔹Wat is jullie de afgelopen tijd opgevallen aan onze online aanwezigheid? 🔹 Hebben we je verrast, geïnspireerd, laten glimlachen? 🔹 En… als je de komende weken nog iets van ons ziet: merk je verschil? Laat het weten want we zijn enorm benieuwd. En onze marketingheldin leest (misschien, stiekem, vanaf haar strandstoel) vast ook mee. 😎 In september: nieuwe plannen In september pakken we samen met Ninja de draad weer op. Want we zijn nog lang niet klaar. We willen blijven bouwen aan een bedrijf dat zich écht onderscheidt. Authentiek, veilig, vertrouwd. Met onze merkwaarden voorop creëren we een plek waar mensen zich thuis voelen!